LOADING CLOSE

Tévhitek a fogyással kapcsolatban

Kortól, nemtől, sőt manapság már életkortól is függetlenül divat lett fogyni, fogyókúrázni.

Természetesen az egészséges súlykontrollnak megvannak az előnyei és jótékony élettani hatásai.
Kevesebb szó esik azonban a fogyás körül keringő tévhitekről.

Köztudott, hogy ha a szervezetünkbe bevitt kalóriamennyiséget lecsökkentjük és az átlagos anyagcseréhez szükséges energiánál kevesebbet veszünk magunkhoz, annak fogyás lesz az eredménye. Fontos azonban tudni, hogy nem mindegy, hogy a bevitt kalóriák miből származnak. A gyors szénhidrátokból álló élelmiszerek hirtelen megemelik a vércukor szintet, majd az hirtelen le is csökken… Ennek a következménye pedig az állandó kínzó éhségérzet. Ezt elkerülhetjük úgynevezett lassan felszívódó szénhidrátok fogyasztásával, mellyel viszonylag állandó vércukor szintet biztosítanak.

A súlykontrollnak és diétának csak része a rendszeres testmozgás. Nem lehet csupán az edzésekkel „ledolgozni” az egészségtelen élelmiszerek hatásait. A diétához hozzá kell tartozzon az étkezési szokásokon való változtatás is.

  • Étkezzünk rendszeresen, akár napi 5 alkalommal.
  • Legyen megfelelő a fehérje-zsír-szénhidrát arány.
  • Fogyasszunk megfelelő mennyiségű folyadékot, melyek alatt nem a cukros üdítő italok értendők, hanem elsősorban a víz.

Igénybe vehetünk természetes módszereket is, hogy  jótékony kiegészítője legyen diétánknak.