LOADING CLOSE

Ne koplalj, fogyj ésszel!

Ha én karcsú lennék….
Ha én karcsú lennék, miniszoknyát vennék,
Fiúk, lányok ámulnának, de csak tovább mennék.
Ha én karcsú lennék, emelt fővel járnék,
Utca másik oldalára el nem bujdokolnék.
Ha én karcsú lennék, táncolni szeretnék,
Testhez álló tüll ruhában pörögnék, forognék.
Ha én karcsú lennék, kedves is lehetnék,
Jóbarátot, társat, vágyat többé el nem űznék.
Ha én karcsú lennék, úja lehetnék,
Tükörképben újra, végre gyönyörködnék.

 

Sokan, sokfélék vagyunk. Az évek során szép lassan ide-oda felkúszó kilóktól viszont (majdnem) mindenki szabadulni szeretne.

Közszájon forog megszámlálhatatlan fogyókúrás recept. Sajnos a legtöbbjükben tetten érhető a koplalás, melynek csak egyik hátránya, hogy a fogyni vágyó szenved tőle. A másik, sokszor át sem gondolt következményei sokrétűek és nem is veszélytelenek. Félre értés ne essék, senkit nem szeretnék lebeszélni, a vágyott kilók eléréséről, de szeretném, ha ezt mindenki okosan tenné, anélkül, hogy a legjobb szándék mellett kárt okozzon szervezetének.

Visszatérve, mire figyeljünk:

  • Ne szomjazz!
    A megfelelő folyadék bevitel létfontosságú, segít a sejtjeink tónusát (turgorát) megfelelő szinten tartani, segít a méreganyagok kiválasztásában, megfelelő szinten tartja a vérnyomásunkat, evvel stabilizálva a keringésünket. Folyadék bevitelt első sorban a víz jelenti! A szervezetnek nem cukros löttyökre, sós levesekre van szüksége első sorban, hanem vízre, vízre, vízre… A szomjas szervezet központi idegrendszeri működése lassul, nő a reflexidő, romlik a helyzetfelismerő készség, romlik az asszociatív gondolkodás. Ezek azonban csak ”elrettentő” példák a szomjazás hatásainak bemutatásában, a teljesség igénye nélkül.
  • Ne éhezz!
    Az éhezésnek is számos, kevésbé ismert hatása van, mely nem hogy segíti, de még rontja is a fogyókúra hatékonyságát. Először is az anyagcsere ún. vészüzemmódba kapcsol, lelassul. Ha netán mégis magadhoz veszel némi tápanyagot, azt azonnal beépíti, zsírként raktározza. A lassú anyagcsere akkor is tart még egy ideig, ha már rendesen étkezel, így viszont még többet raktároz a szervezet, mint koplalás előtt. Nem nehéz kitalálni, hogy fogyás helyett így újra hízni kezdesz.
  • Vigyázz az immunrendszeredre!
    A szomjazás és éhezés hatást gyakorol a sejtjeink osztódó képességére is. Így az immunsejtjeinkre is, melyek számának csökkenése ronthatja védekezőrendszerünk működését, evvel fogékonyabbá téve szervezetünket a különböző vírusos, bakteriális eredetű megbetegedések iránt. A romló immun funkciók hatására krónikus betegségink állapota is romolhat. Vannak azonban olyan krónikus betegségek, melyek esetén a szigorú allergénmentes diéta betartása kifejezetten javítja a kínzó tüneteket. Ilyenek pl a légúti allergiák. A pollenszórás időszakában érdemes elkerülni az olyan élelmiszerek fogyasztását, melyek az úgynevezett keresztallergiás hatás következtében kifejezetten rontanak a légúti tüneteken. Példaként említeném a parlagfű allergiát, melynek tüneteit kifejezetten rontja a hús, a füstölt áru, a tej, a tejtermékek, a dinnye, vagy az uborka fogyasztása.
  • Találd meg az arányokat!
    Egyél fehérjét, szénhidrátot, zsírt, ásványi anyagot, vitamint megfelelően elosztva!

Kérd ki dietetikus tanácsát, találd meg a számodra legkönnyebben kivitelezhető, betartható diétát.

Legyél következetes a diétában!

Ne szégyellj segítséget kérni és mozogj, mozogj, mozogj!